středa 16. března 2011

Lorenzetti - soutěžní dýmka z Petrohradu 2007

Tuhle dýmku jsem prvně viděl na obrázku v roce 2006 na místrovství světa v pomalém kouření dýmky v Mariánských lázních. Dostali jsme tam tenkrát letáček, který zval na další světový pohár, který se měl konal v Petrohradu. Dýmka vypadala velice sympaticky - pískovaný billiard se stříbrným spigotem. Rusové to zkrátka pojali ve velkém stylu.


Říkali jsme si tenkrát s pár lidmi, že ta dýmka je opravdu pěkná. Do Ruska se nám nikomu nechtělo, ale říkali jsme si, že jich určitě vyrobili spoustu navíc. Celé té akce se chopil Zdeněk Klásek, na dýmce.net známý jako Klasik51, skutečný muž činu. Začali jsme si dopisovat s prezidentem Petrohradského pipe-clubu, já přispěl svou troškou do mlýna tím, že jsem tu komunikaci překládal do angličtiny. Nakonec se všechno povedlo vyjednat a  šestadvacet dýmek dorazilo k nám do Česka. 

Radost to byla veliká, byla to vlastně moje první dýmka se spigotem. Velikost je tak akorát na soutěže, tedy zhruba dunhillovská čtyřka. Povrch je pískovaný, vršek hladký. Náústek je z akrylu, bezfiltrový, zakončený stříbrným spigotovým kováním. Jde o pravý spigot, tedy kov na kov. 


Několik  let jsem ji používal na soutěžní kouření, což se na ní bohužel podepsalo a časem jsem ji poněkud napálil, takže jsem ukončil její sportovní kariéru a nechal si ji na běžné kouření. Napálení snad zaroste karbonem a když ne, tak se tomu zkrátka pomůže trochou tmelu. Kuřácké vlastnosti má vynikající, od té doby co jsem s ní přestal soutěžit mám pocit, že už nedosahuju tak dobrých výsledků... 

Žádné komentáře:

Okomentovat