úterý 14. června 2011

Ashton - Pebble Grain XXX Lumberman

Když jsem před několika dny mluvil s Bobem Gregorym, ředitelem tabákové fabriky Samuel Gawith, ptal jsem se jej (mimo jiné) jaké dýmky má nejraději. Odpověděl že má hodně rád dýmky Northern Briars a Ashton. U Ashtona tedy s tím, že je měl rád ještě když je vyráběl Bill Ashton Taylor. Že prý ty dýmky co nyní vyrábí Jimmy Craig nejsou to samé (Jimmy převzal výrobu dýmek Ashton poté, co Bill Taylor zemřel, budou to již téměř dva roky). S původní Ashtonkou jsem bohužel neměl tu čest, ale shodou okolností jsem si nedávno pořídil tuhle od Craiga:


Kamarád z dýmky.net Bob Šulman zařizoval objednávku několika dýmek od Craiga (patří mu za to velké poděkování!), tak jsem se velice rád přidal. Byly tam dvě dlouhé dýmky, jedna byla canadian, druhá lumberman. Bob si vybral canadian, já zase tohoto lumbermana. Canadian je sice moc pěkný tvar, ale lumberman v tomto provedení se mi líbí ještě o trochu víc. Tyhle tvary z rodiny canadianů se dost pletou mezi sebou, ale obvykle se to rozlišuje tak, že canadian má dlouhý oválný krček s normálním náústkem a lumberman je to samé, jen se odlišuje sedlovým náústkem.

Na délku má tahle dýmka 16cm, výška hlavičky je 5cm. Velikost kotle zhruba na úrovni dunhillovské pětky. Náústek je ebonitový, bez filtru (do takto útlé dýmky by ani nebylo možné udělat 9mm filtr). Na vrchu náústku je značka typická pro Ashton - briarové kolečko zasazené ve stříbře. Povrchová úprava je Pebble Grain, což je pískování ve tmavé barvě. Moření pod černou barvou je červeno-hnědé, více dočervena než dělá Dunhill u svého Shell Briaru, ale dost možná to časem zajde do hnědé, přecejen ta dýmka je nová, vyrobená zhruba před měsícem. Povrch je také velice lesklý, nevím zda na to Craig používá lak nebo šelak, ale vypadá to dobře.


Zespoda je dlouhá hladká ploška, na které je značení výrobce a díky ní také dýmka nepotřebuje žádný stojánek, postojí sama a naprosto stabilně. Je poměrně lehká, ale při téhle délce to už samozřejmě nějaký tlak na čelist klade, ovšem na chvíli se v zubech udržet dá. Kouř je z ní díky té délce velice chladný. Stěny nemá příliš silné a při rychlém a neopatrném kouření se dá snadno rozpálit, jako by si sama říkala o to, abych zvolnil, že přece nikam nespěcháme...

Poprvé jsem do ní nacpal tabák Dunhill Deluxe Navy Rolls, ten jsem z ní kouřil již několikrát a myslím že se k ní vcelku hodí.

Žádné komentáře:

Okomentovat