neděle 12. června 2011

Trever Talbert - Ligne Bretagne lovat

Nerad bych psal o dýmkách, ze kterých jsem ještě nekouřil, takže než začnu psát o nových přírůstcích do mé sbírky, které jsem si teď pořídil na Klání zemí Koruny české v Kostelci nad Černými lesy, mám tu ještě kousky, které sice vlastním relativně krátkou dobu, ale rázem se zařadily do okruhu mých oblíbených dýmek. Jednou z nich je další Ligne Bretagne od Trevera Talberta.


Říkal jsem si sice, že tři by mi už mohli i stačit, ale tahle mě zaujala svou velikostí, která je na řadu Ligne Bretagne nezvyklá. Dýmka je dlouhá 12,5 cm a hlavička je vysoká necelých 5 cm, to už je velikost běžné dýmky. Dále se mi samozřejmě na první pohled zalíbilo to pískování. Pískované dýmky mám vůbec v poslední době ve velké oblibě. Dýmky od Talberta mi obvykle dorazily zhruba do týdne od objednávky, tentokrát to trvalo téměř měsíc, ale to je vinou české pošty. Netrpělivě jsem ji očekával, až jsem se nakonec dočkal.

Tvar by se zřejmě dal označit za lovat, byť to není nijak zvlášť dlouhá dýmka. Na billiard má myslím příliš dlouhý krček. Kdoví, možná je to něco mezi, ale to není podstatné. Podstatné je, že má stejné vlastnosti jako ostatní Ligne Bretagne, které jsem si pořídil - staré a lehoučké dřevo, bezfiltrové provedení precizní povrchová úprava, výborné kuřácké vlastnosti. Ten tvar působí velice klasickým dojmem, připadá mi takový velice "old-school".


Vybral jsem do ní "pro změnu" tabák Dunhill Royal Yacht, je to zkrátka můj momentálně nejoblíbenější, kouřím jej takřka denně, takže si na něj snažím vyhradit větší počet dýmek. Občas se mi také stane, že se nedovedu rozhodnout jaký tabák do nové dýmky dám, tak do ní jednoduše nacpu Royal Yacht a on už v ní většinou zůstane. Svého času jsem to takhle dělával s tabákem Hal 'O The Wynd od Rattray's, ale na ten již mám myslím dostatek dýmek a také jej už nekouřím tak často...

Žádné komentáře:

Okomentovat