pátek 2. prosince 2011

BPK - soutěžní dýmka z Grand Prix Brno 2011

Další soutěžní dýmka do sbírky, tuhle jsem si přivezl z letošního Grand Prix Brno, opět pochází z prosečské fabriky BPK. Jednu takovou již mám z předloňského Grand Prix, to je taková dost obyčejná dýmka jakou bych si sám nejspíš nikdy nekoupil, ale u té letošní musím připustit že je vlastně docela hezká. 


Ve srovnání s tou předloňskou má o půl centimetru delší krček, na délku má 15,5 cm a na výšku 5cm. Zdá se že má i lepší dřevo než ta předloňská, na té byla kresba opravdu jalová. Na fotce je barva laku hodně zvýrazněna sluncem, jinak při běžném světle je to taková tmavě hnědá a vršek je ponechán světlý. Lak zatím drží, vydržel dokonce i první soutěžní kouření při kterém se mi dýmka opravdu pořádně rozpálila. Horší bylo, že ji v BPK zřejmě namořili i zevnitř, takže jsme měli možnost kromě soutěžního tabáku Alsbo Gold také okusit lehkou příchuť mořidla. Původně jsem měl v úmyslu celý kotlík vybrousit a zakuřovat holé dřevo, ale nakonec jsem z ní zkusil kouřit ještě jednou a už to nebylo tak zlé, po několikerém kouření již po mořidle není stopy. Náústek je ebonitový, je na něm nalepený kovový kroužek. Z jedné krčku je pozlacené logo BPK, na druhé je nápis XV GP Brno 2011.

Vrtání je v pořádku, to je ostatně u soutěžní dýmky věc nejpodstatnější, všechno ostatní jsou již podružné detaily. Osobně bych kouřový kanálek preferoval o trochu širší, původně jsem si říkal že jej trochu převrtám a rozšířím aby se mi z ní lépe kouřilo, ale nakonec jsem usoudil že kanálek nechám jaký je, protože podobně úzký bude i na jiných soutěžích, takže je to vlastně dobrá pomůcka na trénink. 


Kouří se z ní vlastně vcelku dobře, snad jen že se dovede velice snadno rozpálit. Ale to je svým způsobem dobře, protože dýmka by při kouření měla být pokud možno chladná a u té soutěžní to platí ještě víc. Asi mě tím sama učí pomalému kouření, uvidíme jak to půjde dál. Žádný konkrétní tabák jsem do ní nevybral, prvně v ní hořelo Alsbo Gold a protože bude i nadále soutěžní dýmkou, nezbývá než do ní dávat nějaký aromatik. Momentálně z ní kouřím Skandinavik White, až mi dojde, vyberu něco jiného, možná červeného W.O.Larsena nebo něco podobného.

Žádné komentáře:

Okomentovat