sobota 9. dubna 2011

Nevill - billiard 2

Tohle je v tuto chvíli poslední dýmka, kterou jsem vyráběl na workshopu u Honzy Kloučka. Vlastně jsem ani nic vyrábět nechtěl, ale nechal jsem se nakonec přemluvit, že přece si tam nebudu jenom leštit dýmky. Tak jsem tedy svolil, že bych si udělal další billiard, něco jako ten předchozí z polotovaru. A než jsem tam něco našel, Honza už měl přířez připravený do hrubého tvaru, ať si to zkusím pořádně. Byl to boj a výsledkem je tohle:


Nakonec je ta dýmka mnohem subtilnější než byl původní záměr, ale to je dáno mou nešikovností, že jsem u přechodu mezi hlavičkou a krčkem brousil příliš daleko. Honza to nakonec zachránil a ten tvar značně přebrousil, takže zejména náústek je velice štíhlý. Zvlášť pokud se vezme v úvahu, že jde o filtrovou dýmku!

Kresba dřeva nedopadla nejhůř, pár kazíků se tam sice najde, ale na funkci to samozřejmě nemá žádný vliv. Žádné moření jsem na ni nedával, je to jen přeleštěné karnaubou. Velikost je kolem dunhillovské čtyřky. Náústek je z akrylu, ten mi nejvíc vyhovuje, protože v podstatě nevyžaduje žádnou zvláštní údržbu.


Původní úmysl byl nechat si ji jako soutěžní dýmku a několik soutěží i absolvovala, ale zacházení se soutěžními dýmkami je takové dost nešetrné, takže jsem si ji raději nechal na běžné kouření. Původně jsem ji měl na virginie bez bližšího určení, teď z ní ale kouřím latakii.

Žádné komentáře:

Okomentovat