čtvrtek 15. listopadu 2012

Nevill - The Block Pipe

Jak nadpis napovídá, jde o můj další pokus vyrobit dýmku z hobby-bloku, opět jde o řecký briar, stejně jako u předchozí dýmky, kterou jsem dělal. Ten tvar mě napadl asi tak, že zespoda jsem tam měl až k přední straně hezkou kůru kořenice, kterou jsem tam chtěl nechat, protože podle mě vypadá hezky. A abych to tam mohl nechat, musel by ten tvar být přinejmenším z jedné strany hranatý - v tu chvíli jsem si řekl že ta dýmka v podstatě může být celá hranatá. Je to hobby-blok, tak proč si z toho neudělat trochu legraci a vytvarovat ji tak, aby opravdu vypadala jako hobby-blok?


Polotovar vypadal podobně jako u "Zetka", navrchu byl na pár milimetrů vykroužený náznak tvaru hlavičky, ovšem toho jsem se záměrně nedržel, takže jsem to seříznul do roviny. Dále jsem musel na spodní straně trochu vydrhnout to přírodní plato, musí tam zůstat jen dřevo, kůra tam nemá co dělat. V tom mi přispěl radou Přemek Omrt, když říkal ať to zkusím lehce pod vodou kartáčkem a co nepůjde tím, to se dá opatrně vydloubat jehlou. Přemkova tvorba na tom tvaru určitě zanechala svou stopu, to nijak nepopírám, nicméně Přemek by ji zcela jistě udělal jinak a především by rozšířil tabákovou komoru, kterou jsem nechal malou, tak jak na tom bloku byla. 


Celý hrubý tvar jsem dělal rašplí, smirkový papír jsem použil ke konci na dobroušení a leštění. Jednu stranu jsem schválně skosil, díky tomu tahle hranatá dýmka dobře padne do pravé ruky. Kresba na krčku a pak ze zadní a pravé strany byla taková dost jalová, mám dojem že tam byl i nějaký ten drobný kazík, zkrátka nerozmýšlel jsem se dlouho a použil na tyto části dýmky svůj oblíbený drobný rustik, který dělám modelářskou frézkou Proxxon. Pak již zbývalo jen leštit jemným a jemnějším smirkovým papírem a udělat nějakou povrchovou úpravu. V přírodní světlé barvě by to asi nevypadalo příliš dobře, ale barvami bohužel vybaven nejsem, takže jsem poprosil Honzu Kloučka, který se postaral o tuto finální podobu. Myslím že v té hnědé barvě vypadá dýmka opravdu dobře, Honzovi za to patří velký dík!


Je to filtrová dýmka, docela velký kousek dřeva. Na výšku má hlavička 4,5cm, na šířku 4cm, celková délka dýmky je 14,5cm. Váha je dána velikostí, ale myslím že 59g není zas tak moc. V zubech se chvíli udržet dá, ale je to samozřejmě spíše dýmka do ruky a padne do ní opravdu dobře. Kouřím z ní zatím Dunhill Royal Yacht, myslím že v ní asi zůstane. Co říct na závěr? Světový pipemaker ze mě nejspíš nebude, ale výroba téhle dýmky mě opravdu bavila, takže třeba časem zase zkusím něco dalšího.

Žádné komentáře:

Okomentovat