neděle 4. listopadu 2012

Přemysl Omrt - XXL freehand

27. října se v prostorách dalešického pivovaru konal již 17. ročník Třebíčského kouření, což je taková pohodová neformální soutěž v pomalém kouření dýmky, ze všech českých soutěží mám tuhle tak nějak nejradši. Vždy je tam skvělá atmosféra, možná tím že to nemá punc mistrovství republiky, je to zkrátka celé v takovém velmi uvolněném duchu. Někdy si říkám že tam snad ani nejedu primárně kvůli soutěži, ale spíš tak posedět s velkým množstvím kamarádů dýmkařů. Ačkoliv nedopadl jsem zas tak špatně, oproti loňské soutěži jsem se o nějaké čtyři minuty zlepšil (1 hodina 2 minuty) a obhájil jsem své 18. místo. Kromě toho všeho se zde vždy objeví nějaký ten výrobce dýmek, letos to byli Petr Vobořil a Přemek Omrt. A právě od Přemka jsem si vybral tento velkolepý freehand:


Ta dýmka je ohromná, těžká, nevejde se do žádného pouzdra a přesto mi naprosto učarovala, pro mě je prostě krásná. Na spodku dýmky je označeno XXL, onehdá jsem tak žertem říkal že to je ve skutečnosti standardní velikost Přemkovy dýmky. Rozměry jsou úctyhodné, výška hlavičky je 6cm, na šířku má 5cm a 4,5cm. S váhou 153g to skutečně není dýmka na nošení v zubech. Tedy sám Přemek takovéhle dýmky v zubech udrží, ale k tomu mi ještě zřejmě chybí léta cviku. Myslím ale, že byla dělaná na to aby se držela v ruce, sedne do ní úplně perfektně. A kdyby snad příliš tížila, tak se dá odložit na stůl, stojí naprosto stabilně.


Je na ní množství zajímavých detailů. Náústek je z akrylu a je usazen do akrylové aplikace. Vrtání kouřového kanálku  je zde uděláno nadvakrát, ono by to v tomhle úhlu zřejmě ani jinak nešlo, takže jedno vrtání je tu provedeno shora a dole jde rovně. Akrylová patka je zde také na 9mm čep a dá se sundat stejně jako náústek, takže čištění je snadné. Nevím jestli je to právě tímhle systémem vrtání, ale z té dýmky jde opravdu velice chladný kouř. 


Na dýmce je místy necháno přírodní plato a dále pak přední a zadní stranu a část spodku zdobí rustik. Je to opět něco speciálního, nevzpomínám si že bych jinde něco takového viděl. Vzorem připomíná krokodýlí kůži.


Zde ještě jeden záběr ze zadní strany, zrovna vysvitlo slunko, jinak takhle světlou barvu nemá. Přemkův rukopis je na ní vidět na první pohled, takovéhle dýmky nikdo jiný nedělá. 


Zde je fotka Přemka Omrta z Dalešic, vždycky si na výstavu svých dýmek zabere tenhle velký sud. Na fotce je také vidět jak změnil svou image a místo ohromného plnovousu má sestřih dle vzoru rakouského mocnáře.

Volba tabáku nebyla zas tak složitá, vím že Přemek z většiny svých dýmek kouří latakii a tak jsem jej v tomto napodobil a z téhle dýmky momentálně kouřím Ashton Artisan's Blend. 

Závěrem přidám odkaz na galerii z Dalešic, zde musím poděkovat Honzovi Cieslarovi že se ujal focení během soutěže.

Žádné komentáře:

Okomentovat