sobota 17. října 2015

Michal Novák - Rare Wood poker

Jak jsem se zmiňoval v příspěvku o 2. jarním kouření U splavu, koupil jsem si tam dýmku z řady Rare Wood od Michala Nováka, už ji kouřím pár měsíců, takže o ní mohu něco málo napsat. Jak název napovídá, jsou to dýmky ze starého dřeva, které se dnes již dá považovat za velkou vzácnost a konkrétně tohle dřevo má docela zajímavou historii. Michal jich tam tenkrát měl na stole snad dvacet, přišel jsem si je prohlédnout a Michal mi podal do ruky zrovna tuhle dýmku se slovy "Tahle by byla taková přesně pro tebe". 


Michal mě zkrátka dobře zná a ví že mám rád pokery (a od něj mám v podstatě jenom pokery). Pravda je že to byl správný odhad, tahle dýmka se mi z nich opravdu líbila nejvíc, tomu zkrátka nešlo odolat, takže jsem si udělal radost. 


Dýmka je to taková vcelku kompaktní, na délku má jen 12cm, na výšku má necelých 5cm. Taková poctivá střední velikost. Váží 42g což je myslím naprosto adekvátní, toho dřeva je na ní vlastně docela dost. Náústek je (myslím) ebonitový s vkusnou kroužkovou aplikací. Dýmka je to bezfiltrová, což mi vyhovuje. V zubech se dá udržet bez problému. 


Pokud jde o tvar, tak bez nějaké té hranky by to prostě nebyl Michal Novák, tady udělal na krčku takovou jakoby vlnku. Na pravé straně ji ale trochu ubral, zřejmě s ohledem na ergonomii - přesně se o ni při držení opře palec pravé ruky. Je to netradiční a docela mě to baví, fakt je že kdyby to udělal jen jako obyčejný poker tak by to bylo celkem nudné. Dýmku jsem takhle vyfotil z vršku i spodku, pro lepší detail toho tvaru. 


Kresba dřeva není zrovna žádná velká nádhera, ale jak píše Michal na svých stránkách, tenkrát se zkrátka neřezalo s ohledem na bird eyes nebo straight grain, prioritou byla maximální výtěžnost, aby to vyšlo na co nejvíce přířezů. Nicméně co tomuto materiálu schází po estetické stránce, to dovede vynahradit svými výbornými kuřáckými vlastnostmi. Dýmek ze starého dřeva mám několik a všechny mají tu společnou vlastnost že kouření z nich je velmi suché a skoro vůbec se nerozpalují. Kouřím z ní momentálně Dunhill Three Years Matured Virginia.

Žádné komentáře:

Okomentovat