středa 28. října 2015

Nevill Handmade - Bent Rhodesian 07/15

A je tu moje letošní sedmá dýmka, ještě jednu a vyrovnám skóre s loňským rokem. Pravda je že letos jsem zatím většinu dýmek dělal z polotovarů, ale to nevadí. Jak jsem se v předchozím článku zmiňoval že bych tentokrát zkusil nějaký hlubší rustik, úplně to nedopadlo. Domníval jsem se že tu mám v zásobě ještě nějaký polotovar na na bentku na kterém by bylo trochu více dřeva a mohl bych na to při rustikování trochu přitlačit, ale nakonec se ukázalo že mám jen poslední polotovar na rhodesian. V loňském roce jsem takovýhle tvar už dělal, byla to dýmka 06/14. Tu jsem tenkrát dělal hladkou, ale tady nebyla kresba úplně bez kazu, tak jsem to pojal tímhle stylem - spodek je rustikovaný takovým tím "tečkovaným" rustikem co rád dělám (o něco hrubším než jsem v poslední době dělal) a vršek jsem nechal hladký.


Barva je tentokrát taková středně hnědá, natřel jsem to zase tmavým mořidlem a ihned odleštil, vypadá to docela pěkně. Náústek je ebonitový s čepem na 9mm filtr, je ozdobený mým rustikovaným kroužkem. Na délku má 14,5cm, na výšku má 5,5cm a váží 57g, takřka shodné parametry jako s tou loňskou dýmkou. Pokud jde o tabákovou komory, řekl bych že je to pořád ještě taková střední velikost. 


Za zmínku stojí že jsem si při její výrobě přivodil takový menší úraz. Nahříval jsem ebonitový náústek horkovzdušnou pistolí abych jej mohl ohnout, pak jsem s tím šel do koupelny abych ten materiál trochu zchladil pod vodou a zůstalo to ohnuté. Pak jsem náústek ještě chvilku leštil na kotouči a šel uklidit horkovzdušnou pistoli. Nenapadlo mě že zůstane tak dlouho rozpálená a nějak mi vyklouzla lehce se mi otřela o hřbet pravé ruky. A byla z toho taková popáleninka něco málo přes centimetr, v podstatě se mi tam sloupla taková ta nejvrchnější vrstva kůže. Tak jsem šel znovu do koupelny a dal to zchladit pod studenou vodou... Kupodivu to nijak zvlášť nebolelo, stalo se mi to minulý pátek, dnes máme středu a už tam mám takový normální stroupek. Co k tomu více říct, kromě toho že jsem nemehlo a moje zásady bezpečnosti práce mají jisté rezervy jsem zjistil i další věci. Třeba to že nejsem drak, protože drakům žár a oheň neublíží. Nebo že nemám schopnost rychlého uzdravení jako Wolverine. 

Jak s touhle dýmkou naložím ještě nevím, zatím si jen říkám že možná bude potřebovat ještě jednou přeleštit a pak se uvidí...

Update - tuhle dýmku dostal kamarád Leopold Trdý.

Žádné komentáře:

Okomentovat