úterý 20. října 2015

Nevill Handmade - Bent Dublin 06/15

Konečně jsem se dostal k tomu že jsem dodělal další dýmku z polotovaru koupeného v Etrafice. Vlastně už jsem ji měl rozdělanou něco přes měsíc, ale zkrátka na to nějak nebyl čas nebo nálada...nebo obojí. Ale všechno má mít ten svůj pravý čas a ten nastal dnes, takže zde je výsledek:


Tvar je podle mě takový bent dublin se zakulaceným vrškem. Zkusil jsem na ní opět svůj oblíbený jemný rustik, tentokrát v takové opravdu jemné podobě. Vzhledem k tomu že jsem na frézku nemusel nijak zvlášť tlačit, bylo rustikování poměrně rychlé. Vršek má docela pěknou kresbu takže jsem jej jen přeleštil a nechal hladký, vypadá to tak docela pěkně. Asi nejvíc jsem se navztekal s tím ebonitovým náústkem na které jsem se stále nějak nemohl zbavit množství malých škrábanců, nakonec se to tedy víceméně povedlo. Na závěr jsem ji natřel parafínovým olejem a vyleštil na kotouči. Je možné že ji ještě jednou přeleštím, uvidím jak to bude vypadat za pár dní. Žádné mořidlo jsem tentokrát nedával, to dřevo nemá úplně špatnou kresbu tak jsem si říkal ať je to trochu vidět. 


Na délku má 14,5cm, na výšku 5cm, taková střední velikost. Trochu mě překvapila váha, 62g samozřejmě není žádná tragédie, ale když ji držím v ruce tak se mi až tak těžká nezdála. Nicméně je to tak. Mezi zuby se samozřejmě udržet dá celkem bez problému. Jak jsem již zmiňoval, náústek je ebonitový, ozdobený rustikovaným kroužkem, má čep na 9mm filtr. 

Ještě tam myslím v zádobě nějaký polotovar nebo hobby-blok mám, pro příště mám chuť zkusit si pro změnu nějaký hlubší rustik. Jak s touhle dýmkou naložím ještě nevím, ale své využití si jistě časem najde. 

Žádné komentáře:

Okomentovat