neděle 19. srpna 2018

DTM Torben Dansk No. 10

DTM Torben Dansk No. 10 by měl být "náhradou" za Dunhill Ready Rubbed. Začněme Dunhillem - Ready Rubbed je reedice dříve vyráběného tabáku (jestli se nepletu tak dříve měl hranatou plechovku). Po otevření má opět tu příjemnou sladovou, lehce ovocnou vůni, docela podobnou jako má Three Years Matured Virginia. Je to směs cavendishe, několika druhů virginie a tureckého orientalu. I chuťově to do jisté míry připomíná právě tu zmiňovanou tříletou, zpočátku se mi zdá možná i trochu sladší, ovšem je tu velice zajímavý chuťový vývoj a ta počáteční sladkost se zhruba od poloviny kotlíku postupně vytrácí a mnohem více tam vystoupí oriental. Příjemná, středně silná, lehce kořeněná směs. Myslím že jsem ji zcela neprávem přehlížel, zřejmě kvůli tomu že tříletá mi chutná o trochu víc, ale je to skvělý tabák a měl bych si ještě pár plechovek nakoupit do zásoby.


A teď ted tedy k Torben Dansk No. 10, který má takový přívětivý podtitul "Nice N' Easy". Z vůně po otevření jsem byl upřímně zděšený, protože to voní jako naprostý aromatik. Cítím tam vanilku, karamel, nějaký alkohol. Přemýšlím co mi to připomíná, možná něco od Petersona nebo asi Bagpiper's Dream od Rattray's, ovšem tam ta aromatizace byla o ještě něco výraznější. V popisku stojí, že jde o lehkou směs virginií s trochou cavendishe a měla by být velmi sladká. A není zde žádný oriental.

Pokud jde o chuť po zapálení, je tu zpočátku mírná štiplavost, ten tabák skutečně je velmi lehký a sladký, ta aromatizace není až tak úplně výrazná, ale přesto - já ji tam prostě cítím, jako bych si vzal Bagpiper's Dream a trochu jej "naředil" virginií. Dobře hoří a nemočkuje, to na tabácích od Dan Tobacco velice oceňuji, zatím tyhle vlastnosti měly všechny které jsem zkoušel.


Pokud má někdo rád lehké sladké aromatiky se solidním tabákovým základem, tak Torben Dansk No. 10 tohle přesně splňuje. Za sebe bych řekl že to není můj šálek čaje a jako náhrada za Ready Rubbed mi to nepřipadá. Co jsem tak listoval mezi tabáky od Dan Tobacco, tak bych za Ready Rubbed nebo spíš za tříletou virginii viděl jako možnou náhradu tabák Elwood Flake No. 2, to by měla být virginie a oriental.

Z Torbena sice moc nadšený nejsem, ale bylo docela hezké si zas po nějaké době zakouřit Dunhill Ready Rubbed a připomenout si jaká je to skvělá směs.

Žádné komentáře:

Okomentovat