středa 18. srpna 2010

BPK bulldog (facelift by Bromden)

BPK bulldog nebo též český bulldog či gottwaldovka, to je takový velmi vděčný tvar s dlouhou tradicí výroby v Proseči u Skutče. Krátká masivní dýmka, která se dobře drží jak v ruce, tak i v zubech. Tuhle jsem před několika lety pořídil v trafice Valmont na Novém Smíchově, byla to laciná dýmka asi za čtyři stovky. Původně hladká a lakovaná, ovšem lak bohužel neměl moc dlouhého trvání. Po prvním (velice opatrném) kouření se na laku objevily puchýřky a částečně se začal loupat, takže jsem to nakonec osmirkoval a navoskoval včelím voskem. Po osmirkování se ukázalo že kresba byla taková dost jalová, ale to se holt nedá nic dělat, pod lakem se snese všechno a včelí vosk je zas matný, takže to nebylo tak moc vidět. Nicméně kazy ani kyty tam nebyly, to mě příjemně překvapilo. Měl jsem ji jako takovou spíše outdoorovou dýmku na výlety nebo když jsem něco dělal na zahradě, prostě takový otloukánek. Jednou mi i nechtěně spadla po schodech dolů do sklepa a trochu se tím otloukla a poškrábala. Zkrátka kouřil jsem z ní občas a nebylo to nic čím bych se mohl pochlubit. Tedy než si ji vzal do práce Bromden...


Udělal mi na ní výborný facelift, dá se říct že ji celou předělal. Vyrovnal na ní všechny nesouměrné nedokonalosti, přebrousil náústek, přidal stříbrný kroužek a především ji celou přerustikoval a namořil načerno. Když mi ji přinesl tak jsem úplně žasnul jak z toho "ošklivého káčátka" dovedl udělat takvou krásnou dýmku. Žertem říkal že dýmka od BPK je vlastně celkem solidní polotovar ze kterého se při troše šikovnosti dá udělat poměrně slušná dýmka. 

Kouřím z ní latakie, většinou Balkan Mixture od Gawith Hoggarth nebo něco podobného...

Žádné komentáře:

Okomentovat