sobota 11. srpna 2018

DTM Bill Bailey's Best Blend

Bill Bailey's Best Blend - mělo by jít o "náhradu" za Dunhill My Mixture 965. Přiznám se že MM 965 není zrovna tabák, který bych v posledních letech nějak často kouřil. Vlastně si ani nejsem jistý zda od něj mám nějakou plechovku z "nové" produkce, nehrabal jsem se ve své tabákové zásobě příliš, ale jediné co jsem našel byla tahle starší lakovaná plechovka, hádám že to je asi ještě z dob kdy Dunhill vyráběli Murray's a nebo z přechodné doby kdy se vyrábělo z jejich zásob. Tak či onak, otevírat se mi ji zatím nechce a pro nějaké srovnání by to ani nebylo až tak relevantní, takže to sem dávám jen jako ilustrační foto - takovéhle se před lety dělaly krásné plechovky s dýmkovým tabákem...


Pokud jde o složení, u MM 965 by mělo jít o směs která obsahuje virginii, orientál, cavendish a latakii. Latakie zde původně byla syrská, ovšem s ohledem na válku ve stejnojmenné provincii je velice pravděpodobné, že se v současné době místo ní používá kyperská. Co si pamatuju, byla to vcelku příjemná latakiová směs, přestal jsem ji kouřit asi tak v době kdy se na náš trh začaly dovážet i další dunhillovské směsi (což může být asi tak osm let, ale můžu se mýlit). Pokud si to pamatujete, tak svého času se tu prodávaly jen tři tabáky Dunhill - MM965, Early Morning Pipe a Standard Mixture. 


Bill Bailey's Best Blend má poněkud jiné složení - je tu opět virginie, orientál, cavendish, latakie, ale kromě toho je tu ještě navíc perique.  Řez tabáku zde není tak úhledný jako dunhillovský ribbon-cut, ale ne že by to bylo něco podstatného, já si stejně každý tabák před nacpáním nadrtím trochu více najemno. Po otevření tobolky je kromě latakie a orientálu cítit i takové další aroma, asi nějaký alkohol a cosi lehce peprného (může to být ten perique, ale těžko říct). Nedovedu to přesně identifikovat, ale to aroma mi připadá velmi vlezlé a ne úplně příjemné. Při prvním kouření jsem bohužel udělal tu chybu že jsem tabák nenechal chvíli odležet a nacpal jsem jej hned po otevření a to aroma tam bylo skutečně intenzivní, nemůžu říct že bych si na tom zrovna nějak zvlášť pochutnal. Po více než týdnu jsem to zkusil znovu a poslední zbytek jsem měl dnes. To aroma naštěstí již do jisté míry vyprchalo a kouřit se to dalo, přesto nemůžu říct, že bych z toho byl nějak zvlášť nadšený. 

Na začátku ten tabák docela štípe, virginie zde asi nebude tolik vyzrálá, ovšem ten samý problém byl i u čerstvé plechovky MM 965, co si tak vzpomínám. Pár let archivace by tomu jistě prospělo. Jestli to považovat za náhradu MM 965, to skutečně nedovedu říct, připadá mi tedy chuťově sladší. Myslím že mi to připomíná spíš něco jako Peterson Old Dublin, což je také latakiová směs s cavendishem. Za sebe můžu jenom říct že to není můj šálek čaje, přesto věřím že tato směs jistě může spoustě lidem chutnat. Mnohem pozitivněji tedy vidím "bratříčka" tohoto tabáku - Bill Bailey's Balkan Blend, který jsem zatím kouřil jednou a první dojem nebyl vůbec špatný. 

Zkoušel jsem pátrat po kom že je ten tabák vlastně pojmenovaný a bohužel jsem nenašel žádnou jasnou odpověď, takže je tu několik možností, řadím od nejvíce pravděpodobné varianty až po tu nejméně pravděpodobnou:
- Podle americké písně "Won't you come home, Bill Bailey" z roku 1902
- Podle britského herce, který se jmenuje Bill Bailey a shodou okolností kouří dýmku (Manny ze seriálu Black Books)
- Podle amerického zpěváka Axla Rose, který se původně jmenoval William Bailey. 

Žádné komentáře:

Okomentovat