sobota 4. srpna 2018

DTM Skipper's Flake

Jestli mi nějaký tabák od Dunhilla připadal nenahraditelný, tak je to Royal Yacht, můj asi nejoblibenější dýmkový tabák vůbec. Kouřím jej už léta, takže si vždycky otevřu nějakou pár let starou plechovku a ta vůně po otevření mě vždycky dostane, je úžasná - skoro jako by to byl nějaký aromatik (ač je to směs virginií bez aromatizace), asi nejvíc mi to připomíná nějakou müsli tyčinku s rozinkami a jablky. V chuti to samozřejmě není, je to virginie, nasládlá, svým způsobem trochu ostřejší. Nikotinově jsou "jachty" rozhodně silnější, většinou je kouřím z menších a středních dýmek, ale mám na ně i pár větších. Je to tabák co si rozhodně zaslouží vlastní dýmku a když to tak vezmu, ve své sbírce mám nejvíce dýmek věnovaných právě tomuto tabáku. 


Takže jestli mě něco z těch "náhradních" tabáků od DTM zajímalo, byl to samozřejmě Skipper's Flake, což by měla být náhrada právě za jachty. Tady jsem bral 10g vzorek, měl jsme to na tři menší dýmky. Zcela obecně - je tu také jistá shoda na lodní či námořní téma, tohle je vlastně kapitánův flake, ten je i na obrázku. Píše se tu také "fullbodied virginia flake tobacco", tedy že je to virginiový flake s plným tělem. Určitě to není nic nového, co jsem letmo koukal na Tobaccoreviews, jsou tam na něj recenze již z roku 2009, jedna dokonce z roku 2003.

(vlevo Royal Yacht, vpravo Skipper's Flake)

Vůně zasyrova - necítím tam úplně ty ovocné tóny jako mají jachty, spíš mi to připomíná nějaký virginiový flake od Samuela Gawitha, možná něco jako Best Brown Flake, ale v pozadí tu je cosi co mi jachty vzdáleně připomíná. Na fotce výše je vidět srovnání, bohužel nápad srovnávat ty tabáky takhle vedle sebe jsem dostal až ve chvíli kdy jsem měl poslední zbytek Skipper's Flaku, takže je to nadrcené. Nicméně u obou tabáků jsou tu virginie, od světlých po tmavé, jachty vlevo možná mají trochu více těch tmavých. 

Pokud jde o chuť, určitě neznám tabák, který by více připomínal Royal Yacht, ale je samozřejmě trochu jiný. Jak jsem psal že vůní je Skipper's Flake asi blíže Best Brown Flaku od SG, chuťově je to jinde. Skipper's Flake sice o sobě tvrdí že má plné tělo, ale jachty je mají poněkud plnější. A pak je tu taková lehká nakyslost a štiplavost, hádám že ta virginie není až tak vyzrálá. Samozřejmě otázka je, co by s tím tabákem udělalo pár let archivace, myslím že by mu to jistě prospělo. Jak jsou jachty takový bezproblémový tabák co člověk prostě nacpe a kouří jak chce a pokaždé je skvělý, Skipper's Flake je kapku náročnější. U posledního třetího kotlíku jsem si dával pozor abych kouřil opravdu pomalu a moc to nerozpálil - a hle, štiplavost se výrazně zmírnila a ten tabák mi vlastně docela chutnal. Jinak hoří velice dobře, nijak zvlášť nemočkuje, v tomto ohledu je vůbec většina DTM tabáků, které jsem zkoušel, naprosto výborná.

Co říct na závěr? Skipper's Flake sice není tak silný ani plný jako Royal Yacht, ale přesto má něco do sebe a myslím že to s ním ještě zkusím a koupím si větší balení.  

Žádné komentáře:

Okomentovat