neděle 24. dubna 2011

Stanwell - Gilt Edge 84

Tak zde je ta Stanwellka o níž jsem se zmiňoval v předchozím článku a kterou jsem vyměnil s Tomášem Mahovským zas bentku od Mastro de Paja. Je z řady Gilt Edge, která se vyznačuje mosazným kroužkem na vršku hlavičky a dalším na konci krčku. Vypadá to vcelku hezky a luxusně, z praktického hlediska jsou tyhle okované vršky něco, na co by si člověk měl dávat pozor. Takováhle kovová aplikace se na samém začátku kouření dovede docela pěkně rozpálit a když se o to zavadí prstem, není to nic příjemného (samozřejmě dýmka se nerozpálí tak aby z toho byla nějaká závažná popálenina, ale přesto pozor na to!). 


Velikost kotle je zhruba na úrovni dunhillovské čtyřky. Mořená je na hnědou barvu, i když takhle na světle se zdá že jde trochu do hnědočervena. Náústek je akrylový na 9mm filtr. Značka "S" s korunkou je na náústku vyvedena opět v mosazi, aby to sedělo do barvy. Stanwellky mám dvě a na obou je skus na akrylovém náústku poměrně tenký, což některým lidem vadí, mně to naopak velice vyhovuje, přijde mi to pohodlnější. Kuřácké vlastnosti má velmi dobré.


Delší dobu jsem z ní kouřil Erinmore Mixture. Ten mám sice rád, ale ta aromatizace se mi nějak překouřila, asi si u něj dám chvíli pauzu. Teď jsem do dýmek na Erinmore začal cpát Mac Baren Dark Twist, což sice není úplně to samé, ale dejme tomu. Svého času jsem měl dojem, že Dark Twist je jeden z těch lepších tabáků co Mac Baren dělá (připouštím, že se téhle značce poněkud vyhýbám), tak jsem si přihodil jednu plechovku do poslední objednávky tabáku, abych měl trochu nějakou změnu a nekouřil stále dokolečka Hal, Royal Yacht, DeLuxe Navy Rolls a občas nějakou latakii. Asi to tak i bude, chutná lépe než většina tabáků od Mac Barena, není to špatné, ale asi jsem příliš zmlsaný jinými tabáky. Nemůžu říct že bych byl z Dark Twistu nějak zvlášť nadšený, ale kouřit se to jistě dá, tu načnutou plechovku spotřebuju...

Žádné komentáře:

Okomentovat