pondělí 25. dubna 2011

Trever Talbert - Ligne Bretagne "hliněnka"

Momentálně nejnovější přírůstek do mé sbírky - opět americký pipemaker Trever Talbert a dýmka z jeho řady Ligne Bretagne. "Hliněnka" píšu záměrně v uvozovkách, protože je samozřejmě vyrobena z briaru, to jenom ten tvar připomíná klasické hliněnky. O Talbertovy dýmky je velký boj a na svůj web a e-shop vždy hodí jen několik málo kousků. Ale je možné se připsat na jeho mailing list, takže potom oznámení nových položek přijde e-mailem. A přesně to se mi povedlo při nákupu této dýmky. To jsem zase jednou nemohl usnout a četl jsem si dlouho do noci a pípnul mi mobil že mi přišel nový e-mail, kouknul jsem na něj, kliknul na odkaz stránek Ligne Bretagne, prohlédnul nabízené dýmky a už jsem utíkal pustit počítač, protože tahle mě zkrátka uchvátila.


Na rozdíl od většiny dýmek Ligne Bretagne, které jsou obvykle maličké, má tahle relativně "dospělou" velikost blížící se dunhillovské čtyřce. Na výšku má 5cm a na délku dokonce 16cm! Stěny jsou samozřejmě velice tenké,  ta dýmka je celkově velice útlá a váží pouhých 30g, opravdu lehká jako peříčko. Pískování je na ní skvěle provedeno, to se jen tak nevidí. Dýmka je to samozřejmě bezfiltrová s akrylovým náústkem. Kuřácké vlastnosti má vynikající, díky té délce z ní jde opravdu chladný kouř. 


Vlastně jsem si ji chtěl nadělit ke svým narozeninám, i čísla  "11 3" na jejím spodku by seděla, když se to vynásobí, tak to dá 33. Ale na znamení a numerologii příliš nevěřím, ve skutečnosti je to jednoduché značení - 11 znamená rok 2011 a 3 znamená grade 3, značení kvality a typu zpracování, v tomto případě jde o pískovanou dýmku s výtečnou kresbou (a na tomto stupni také začínají hladké dýmky Ligne Bretagne). Původně jsem se domníval, že to druhé číslo je číslo dýmky v tom roce vyrobené, ale tak to zkrátka není.

U dýmek ze starého dřeva se mi velice osvědčil tabák Royal Yacht od Dunhilla, takže jsem ani u této příliš neváhal a nevymýšlel nic jiného. 

Žádné komentáře:

Okomentovat