sobota 16. dubna 2011

Mastro de Paja - billiard

Jedna z mnoha dýmek, které jsem vydražil na ebay. Vlastně to původně byl pár dýmek, který jsem koupil dohromady, billiardku a bentku. Víceméně podobná velikost kotle, stejný rustik. Billiardka se mi moc líbila, kvůli té jsem to vlastně dražil, bentka samozřejmě taky nebyla vůbec špatná, ale nějak jsem se nemohl rozhodnout jaký bych do ní dal tabák a jestli si ji vůbec chci nechat. Problém nakonec vyřešil Tomáš Mahovský, který od někoho dostal bentku od Stanwella a chtěl ji vyměnit za něco jiného, takže jsme provedli výměnu ku oboustranné spokojenosti.


Velikost dýmky je podobná jako u billiardu 4103 od Dunhilla, ale hlavička a průměr kotle jsou zde o nějaký ten milimetr širší. Už na první pohled zaujme velice jemným rustikem. Barva je taková kombinace tmavě hnědé vespod a červenohnědé na povrchu, Na konci a zespoda krčku je pak ponechán hladký povrch tvořící plošku pro označení výrobce Mastro de Paja, hand made in Italy a na kraji pak značka 0B (zřejmě zkratka pro povrchovou úpravu a kvalitu). Náústek je akrylový, zdobený takovou stříbrnou peckou. Je dělaný na 9mm filtr, ale přidali k tomu i bezfiltrový adaptér, který je skutečně funkční a má na sobě gumový těsnící kroužek. 


Původně jsem si říkal, že by se mohla hodit třeba na soutěže, ale na ty má bohužel příliš velký kotel, takže jsem si ji nechal na aromatiky. Momentálně z ní kouřím tabák Vermont Maple Cavendish od Pipeworks and Wilke, velice chutný tabák s aromatizací javorového sirupu. Bohužel je to americký tabák, což v současné době v podstatě znamená že se dá sehnat jen velice obtížně. 

Žádné komentáře:

Okomentovat