středa 13. října 2010

Nevill - handmade

Ano, skutečně jde o dýmku z mé vlastní výroby, dokonce je to ta první. Vyráběl jsem ji v roce 2005, tedy ještě předtím než se začaly pořádat workshopy v dílně Honzy Kloučka. U pana Hingara ve Štěpánské jsem si tenkrát koupil předvrtaný hobby-blok s náústkem a pak už šlo jenom o to vybrousit z toho něco, co by se alespoň vzdáleně podobalo dýmce. 


Neměl jsem (a dodnes nemám) na to pochopitelně příliš dobré vybavení, v podstatě jen ponk se svěrákem, pilku, rašple, pilníky a spoustu smirkového papíru od hrubého až po ty nejjemnější. Navíc zkušenosti s výrobou jsem neměl takřka žádné, ale plynuly hodiny a postupem času se to čím dál více začalo podobat dýmce. Ke konci už zbývalo jen ohnout náústek (dobrodružně nad plamenem plynového sporáku) a dýmku navoskovat. O karnaubském vosku jsem tenkrát slyšel, ale žádný jsem neměl (vlastně jsem neměl ani žádný leštící kotouč), takže na první povrchovou úpravu šel včelí vosk ze svíčky. Včelí vosk sice dejme tomu jako povrchová úprava funguje, ale je takový velice matný, esteticky není moc pěkný. Časem tenhle problém vyřešil Bromden a přeleštil mi dýmku karnaubou, tímhle zásahem velice prokoukla.


Kde jsem pro ni hledal inspiraci je vidět na výše uvedené fotce – je to taková variace na mou první dýmku BPK. Jistě se na ní najde mnoho nedokonalostí, mohl bych ji nechat dodělat někomu z kamarádů co vyrábí dýmky, ale to už by prostě nebylo ono. Nechám ji takovou jaká je, je zkrátka moje. Nedělal jsem si žádné záznamy kolik času jsem strávil její výrobou, ale kdybych ty hodiny vynásobil částkou kterou mi platí za hodinu současný zaměstnavatel, pak by se dalo říct že se jedná o nejdražší dýmku jakou ve své sbírce mám.
Kouřím z ní Sam's Flake od Samuela Gawitha.

Žádné komentáře:

Okomentovat