sobota 9. října 2010

Tomáš Mahovský - bulldog

Tomáš "Basa" Mahovský se na dýmce.net poprvé objevil v polovině roku 2006 s tím že se k dýmce vracel po nějakých dvaceti letech. Nové dýmky nejen kupoval, ale začal je i sám vyrábět, v tom také velmi aktivně pokračoval když se začaly pořádat workshopy v dílně Honzy Kloučka. Tomáš tam začal dojíždět častěji, pilně se u Honzy učil, vyráběl toho čím dál více, jeho dýmky vypadaly kus od kusu lépe až do toho nakonec "praštil", vybavil si vlastní dílnu a začal dýmky vyrábět profesionálně. Typické dýmky basovky jsou buď baculaté bentky nebo velmi strmé visací dýmky, ale Tomáš vyrábí velice širokou škálu tvarů, nebojí se ani experimentovat s materiály jako jsou oliva nebo morta.


Dá se říct že tahle dýmka je takový sběratelský kousek, je to jedna z řady prvních prodaných basovek. Podobný tvar Tomáš vyráběl pro někoho z dýmky.net, mně se to velmi líbilo tak jsem poprosil zda by mi něco takového také nevyrobil. Uběhl týden a na dalším pondělním srazu již byla hotová. Je to taková variace na bulldog střední velikosti. Náústek je ebonitový a je to bezfiltrová dýmka. Na krčku je vyražené logo TM s basovým klíčem uprostřed.


Kouřím z ní latakii, většinou Balkan Mixture od Gawith Hoggarth nebo Accountant's Mixture od Rattray's. 

Ještě taková zajímavost, té dýmce jsem začal předzdívat "beraní bulldog" protože ten zbroušený spodek dýmky tak trochu připomíná beraní hlavu. To se ke mně opravdu hodí, protože jsem narozený ve znamení berana.


Závěrem ještě přidám odkaz na stránky Tomáše Mahovského - vybírejte, nakupujte, jsou to solidní dýmky, vřele doporučuju!



Žádné komentáře:

Okomentovat