středa 26. ledna 2011

Trever Talbert - Ligne Bretagne billiard

Dýmky od Trevera Talberta již delší dobu sleduji. Jde o velice zručného amerického pipemakera. Proslavil se zejména svými freehandy ze série Goblins, ale je všestranný a vyrábí i krásné dýmky klasických tvarů. Také jsem samozřejmě zatoužil mít od něj nějaký ten kousek ve své sbírce, ale u těch freehandů byly ceny opravdu vysoké. Posléze se na jeho stránkách ve větší míře začaly objevovat dýmky ze série Ligne Bretagne, které jsou cenově velice přijatelné, ale dlouho jsem měl hroznou smůlu a kdykoliv se objevila nová várka, jen se po nich zaprášilo, hned byly všechny prodané. Ale já jsem trpělivý a nakonec se dobrá věc podařila:


Z Ameriky teď doručení zásilek trvá o něco déle, ale dočkal jsem se. Pošťačka mi přinesla poměrně velkou krabici, která nevážila takřka nic. Nedočkavě jsem ji otevřel, celá byla vystlána igelitem, takovými těmi nafukovacími výstelkami a uprostřed  byl sáček s dopisem (děkujeme za nákup, kdyby s dýmkou něco bylo, tak ji pošlete zpátky, ručíme za ni), váčkem na dýmku a dvěma malými balíčky, které byly pečlivě obalené bublinkovou folií. V jednom byl náústek, ve druhém dýmka. Opravdu mě to rozesmálo, tak velká krabice na tak malou dýmečku! Ona je to skutečně taková roztomilá miniatura, sám Talbert o ní psal že je to "silly little nose burner", neboli takový legrační malý ohřívač nosu. Na délku má pouhých 10,5 cm, ale kotlík až tak úplně miniaturní není, blíží se to zhruba dunhillovské trojce. Mezi zuby není její váha takřka vůbec znát - má necelých 21 gramů!


Povrch je pískovaný ve světlé přírodní barvě a to dřevo má opravdu krásnou kresbu. Dýmka je to bezfiltrová (jinak by to ostatně ani nešlo), náústek je akrylový. Na krčku je zespoda oválná hladká ploška s vyraženým nápisem Ligne Bretagne a pod ním jsou čísla 11 2, jde tedy zřejmě o druhou dýmku, kterou Talbert v letošním roce vyrobil. 

Co dodat? Je roztomilá, malá, lehoučká a zcela funkční. Nerozpaluje se, přes ty krátké rozměry mi nepřipadá že by z ní šel příliš horký kouř. A žádný ohřívač nosu to také není, na to je dostatečně "dlouhá", takže hlavička je od nosu daleko. Při výběru tabáku jsem měl hned jasno v tom, že do ní dám Dunhill Royal Yacht. Myslím že tahle dýmka bude ideální na práci a je i šikovná když si chci dát ještě nějakou menší dýmku, ale nemám na ni tolik času...

Žádné komentáře:

Okomentovat