neděle 2. ledna 2011

Peterson Sherlock Holmes Original (junior)

Na zajímavou dýmku se občas dá narazit i na místech, kde by to člověk nečekal. V tomto případě to bylo v trafice co je ve vestibulu metra I.P.Pavlova, bude to takových pět nebo šest let zpátky. Měli tam několik dýmek ve stojánku, dle zašlých hnědožlutých náústků tam už ležely velmi dlouho. Jako první jsem tam koupil vložkovku Lorenzo a už tehdy jsem pokukoval co že to tam je za Petersonku. Uběhlo několik měsíců, já měl cestu kolem, tak jsem si ji nechal ukázat a opravdu - byla to Petersonka a to dokonce Sherlock Holmes!


Co jsem tak hledal na netu a pak se dotazoval u Petersonů, je to série co se vyráběla zhruba před třiceti lety. Tenhle tvar je o něco menší než ten typický Sherlock Holmes Original, prý se tomu říká Sherlock Holmes Junior. Dýmka je to bezfiltrová se systemovým nasazením náústku. Náústek je samozřejmě z ebonitu a podobně jako jiné petersonky velmi snadno zežloutne, je to takový nikdy nekončící boj. Tenhle byl ve chvíli nákupu opravdu hodně zašlý, naštěstí byl Bromden tak laskav, že mi celou tu dýmku pořádně přeleštil. Tehdy vypadala vážně jako nová. Krček dýmky zdobí stříbrné kování.

Je to taková visací dýmka se středně velkým kotlem, na kouření opravdu velmi pohodlná. Vybrat do ní tabák bylo snadné - stejný jako její název, tedy Peterson Sherlock Holmes.

Žádné komentáře:

Okomentovat