neděle 9. ledna 2011

JanPipes - Billiard

Když člověk na srazech pravidelně potkává několik výrobců dýmek, není až takovým překvapením že to občas dopadne nákupem nové dýmky. To mi tak jednou Honza Klouček vykládal že tam má několik přířezů asi tak čtyřicet let starého briaru z Francie a že by se z toho dala udělat nějaká opravdu lehoučká dýmka s tenkými stěnami. Po výborných zkušenostech se starým briarem na Chacom Antigue jsem ho poprosil ať mi z toho udělá  nějaký pěkný billiard. A takhle to dopadlo:


Honza už předtím trochu experimentoval s tím že dal do dýmky něco jako dunhillovský inner-tube a já jej do nové billiardky rozhodně chtěl. To je taková hliníková trubička (na jednom konci seříznutá podobně jako jehla injekční stříkačky) co vede z kouřového kanálku až do náústku a vytváří tak vlastně uzavřený okruh, v krčku a náústku by pak víceméně neměl zůstat žádný kondenzát, stačí to jen projet čističem. Inner-tube mám na Dunhillce 4103 a rozhodně je to dobrá věc. Jen je vidět že zkrátka jde o strojovou výrobu a je tam mezi kouřovým kanálkem a trubičkou o nějakou tu setinku milimetru více než by bylo třeba, takže jednou za čas ji musím vyndat a otřít z ní tu trochu vysráženého kondenzátu. Zato u Honzy je to zkrátka ruční výroba, udělal to přesně. Trubička tam jde velmi natěsno a funguje to skutečně tak jak to bylo zamýšleno. Tahle dýmka se hned zařadila mezi mé oblíbené kousky, kouřil jsem z ní už myslím více než dvacetkrát a když vyndám náústek, ta trubička je zvenku naprosto čistá. 


Zpět k dýmce - je velice subtilní, ale kotlík není až tak úplně malý, blíží se to dunhillovské čtyřce. Váží pouhých 32g, držet tohle mezi zuby je vážně jako peříčko. Náústek je akrylový (bez filtru, jinak by to ani nešlo). Krček dýmky zdobí stříbrný kroužek. Kuřácké vlastnosti naprosto výborné, má krásný tah a přes velmi tenké stěny se příliš nerozpaluje. 

Výběr tabáku nebyl zas tak složitý - chtěl jsem to porovnat s Dunhillkou 4103, což znamená Dunhill Royal Yacht. To je momentálně (vedle Hal O' The Wynd) jeden z mých nejoblíbenějších tabáků, takže na něj musím mít dostatek dýmek, abych jim mohl po dokouření dopřát pár dní odpočinku.

Žádné komentáře:

Okomentovat