pátek 21. ledna 2011

Rubenstein - sandblast liverpool

Koncem roku 2010 jsem si v poměrně krátké době pořídil několik dýmek a jednou z nich byl tento pískovaný liverpool, jehož autorem je Martin "Rubenstein" Peleška. Na sraz tu dýmku přinesl Honza Klouček, v jehož dílně Martin vyrábí. Udělali takový vánoční výprodej a jak se říká "no nekup to za ty peníze, když je to tak levný". 


Martin mi nedávno říkal, že je to také vyrobeno z toho starého francouzského briaru - to jsem při koupi ani netušil, ale tím lépe. Jde o takovou variaci na liverpool s trochu nakloněnou hlavičkou. Zespodu je na krčku vybroušena rovná ploška, takže se dýmka dá bez problému postavit na stůl. Velikost kotlíku je zhruba na úrovni dunhillovské čtyřky. Pokud jde o povrchovou úpravu, tak Martin stejně jako u freehandu, co jsem  od něj koupil na vánočním srazu, zvolil pískování s přírodní barvou dřeva. Shodou okolností mi před dvěma dny dorazila dýmka od amerického pipemakera Trevera Talberta, která vypadá jako taková menší sestřička téhle dýmky. Ovšem jen na první pohled - Talbert má na hlavičce hlubší písek a nepoužívá v takové míře akrylové náústky se vzorem cumberlandu. 


Zpět k liverpoolu - je to velice útlá a lehoučká dýmka. Bezfiltrová, jinak by to ostatně při tom tvaru ani nešlo. Náústek je z cumberlandu, skus je až nápadně úzký. Zprvu jsem se toho bál, ale nutno říct že je to sice na hraně, ale mezi zuby se dá držet bez problému.

Kuřácké vlastnosti výborné, přes tenké stěny se nijak zvlášť nerozpaluje. Byl jsem opět v pokušení nacpat do ní Dunhill Royal Yacht, ale nakonec jsem si ji nechal na latakie, v poslední době zejména Balkan Sasieni.

1 komentář: