středa 17. listopadu 2010

Bromden - freehand

Tuhle dýmku jsem dostal loni k Vánocům. Tedy obdarován jsem byl nejen já, měli jsme předvánoční sraz našeho spolu PPNSD, Polda přišel, z aktovky vytáhnul krabici v níž měl několik dýmek co za ten rok stačil vyrobit a každému jednu věnoval. Bylo to naprosto nečekané, ba téměř šokující, na to lze říct snad jediné: "Díky, Poldo!"


Je to taková menší dýmka se zhruba středně velkým kotlem. Tvarem připomíná freehandy z dílen severských pipemakerů, takový netradiční a přesto velmi sympatický tvar. Náústek je ručně vybroušený z tlusté akrylové tyče, z toho jak je tvarovaný je na první pohled zřejmé že to muselo dát spoustu práce. Navíc je na něm další dřevěná aplikace, myslím že jde o zebrano. Na trojhranné zakončení náústku navazuje stejně tvarovaný krček, který přechází do oblé hlavičky. 


Je to takový ten typ dýmky co ji člověk zavěsí v ústech a má pocit jako by tam patřila odjakživa. Volba tabáku zas tak složitá nebyla, mám velice málo dýmek určených na aromatiky, takže další z nich se stala právě tahle bromdenovka. Kouřil jsem z ní nejprve tabák Autumn Evening od Cornell & Diehl, což je směs aromatizovaná javorovým sirupem. Taková ryze americká záležitost, ve Státech jsou schopni javorovým sirupem dochucovat naprosto cokoliv. Pro mě je to trochu vzpomínka na útlé dětství, které jsem tam prožil, na lívance s javorovým sirupem. Takové chutě a vůně jsou nezapomenutelné.


Momentálně z ní kouřím Vermont Maple Cavendish od Pipeworks & Wilke, opět aromatik s javorovým sirupem, snad jen s tím rozdílem že je méně sladký než Autumn Evening. 

Žádné komentáře:

Okomentovat