pondělí 22. listopadu 2010

Kolik máš načatých tabáků?

Přesně takto se jmenuje jedno vlákno na dýmce.net a včerejší úklid v kuchyni mne vedl k zamyšlení právě nad tímto. To co vidíte na fotce níže je stůl v mé kuchyni. Já tomu neříkám jídelní stůl, protože jídlo si obvykle nosím do obýváku k televizi nebo do pracovny k počítači, ale je to skvělý odkládací prostor, zejména na dýmky a na tabáky co mám zrovna otevřené. Trochu jsem to probral, hodil do sklepa prázdné plechovky, dal dovlhčovat tabáky co mi začínají sesychat a pak jsem to s pár dalšími drobnostmi pěkně srovnal do této podoby.


Říká se že "kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem", ale nemyslím že by platilo "kolik tabáků kouříš, tolikrát jsi kuřákem". Ono by to bylo fajn mít jeden tabák co by mi plně vyhovoval, natolik že bych nepotřeboval zkoušet žádný další. A k němu tak čtyři nebo pět dýmek, víc by možná ani nebylo potřeba. Bylo by to tak krásně jednoduché, ale pro mě by to byla nuda. Jsou sice dýmkaři co skutečně kouří jeden či dva tabáky a ke spokojenosti jim to stačí, ale pak jsou zase tací jako já - objevitelé, hledači svatého grálu v podobě dokonalého tabáku. Tím si projde většina kuřáků dýmky - zkusí jeden tabák, pak další a další, při tom zkoušení dost možná spoustu z nich v lepším případě s někým vymění nebo daruje, eventuálně smíchá s jiným tabákem, v horším případě to prostě skončí v popelnici. Ale postupem času si člověk najde tabáky, které sice nejsou dokonalé, ale jsou příjemné a dají se kouřit. Já takových mám spoustu a to není tím že bych kouřil cokoliv. U tabáku jsem přinejmenším stejně vybíravý jako v jídle (a kdo mě zná, ví že na jídlo já jsem hrozný), ale naštěstí i samotný evropský trh (s dovozem z Ameriky je potíž) nabízí řadu opravdu slušných tabáků, které mám rád. Když to vezmu popaměti a co tam tak vidím, mám tam Hal 'O The Wynd, Dunhill MM 965, Condor, Balkan Mixture, Accountant's Mixture, Sherlock Holmes, Grousemoor, Schürch Mogano, Vermont Maple Cavendish, Telegraph Hill, Cairo, Palace Gate, Skiff Mixture, Royal Yacht, Erinmore Mixture... Je toho spousta, rád tabáky střídám, miluji tu rozmanitost chutí a vůní. A pokud náhodou máte tolik načatých tabáků jako já, nemusíte si s tím lámat hlavu, stačí jen udržovat vlhkost a ono se to časem vykouří. Žádná plechovka ani tobolka přece není nekonečná... 

Žádné komentáře:

Okomentovat