pátek 5. listopadu 2010

Pavel Háp - bent

Tuhle příjemnou bentku jsem koupil přímo od Pavla Hápa loni na soutěži v pomalém kouření dýmky Grand Prix Brno. Konalo se to ve Křtinách u Brna, hned naproti tomu monumentálnímu kostelu od Santiniho. Pavel Háp, stejně jako třeba Honza Klouček nebo Přemek Omrt, velmi často jezdí na podobné akce, přecejen je to možnost něco prodat. Málokdy některou z těch pravidelných akcí vynechá. Už cestou jsem si říkal že bych si možná pořídil nějakou další dýmku od pana Hápa, neb mám tři a jsem s nimi velmi spokojen. Tahle bentka byla z nějakého důvodu až úplně v rohu, nebyla moc vidět, ale já si jí všimnul hned a z momentálního výběru se mi líbila nejvíc. Slovo dalo slovo, ulehčil jsem trochu své peněžence a rázem byla moje.


Je to takový velice klasický, řekl bych téměř až "dunhillovský" tvar velikosti 4. Moření je takové kontrastní červeno-hnědé, povrchá úprava je Hápův speciální rustik co na první pohled připomíná pískování, vysoký lesk zde zajišťuje šelak. Náústek je ebonitový a takovou "zvláštností" zde je 9mm teflonový čep. Je to vlastně jedna s prvních dýmek s lepeným teflonovým čepem, dříve náústky dělal z jednoho kusu ebonitu včetně čepu. 


Co k ní ještě dodat? Je to taková příjemná, nenáročná dýmka, moc dobře se z ní kouří. Původně jsem si ji chtěl nechat na latakii, ale po dlouhém váhání jsem si ji nechal na virginie s periquem. Jako první tabák do ní šel Special Line No. 21 "Elizabeth" z pipe-shop.net , je to jedna z jejich Hausmarken. Že prý by to mělo být podobné jako Dunhill Elizabethan Mixture. Tedy tvrzení to je dost smělé, složením by to takřka odpovídalo nebýt toho že perique tam je velmi nevýrazný, navíc tam přidali i špetku orientu a stopové množství latakie, něco takového naopak v původním Elizabethanu vůbec nebylo. Chuťově samozřejmě úplně někde jinde než původní Elizabethan, ale jinak musím říct že mi poměrně chutná, vykouřil jsem jednu 100g plechovku a v zásobě mám ještě jednu. Momentálně z ní kouřím tabák Cairo od Cornell & Diehl, složením je to relativně příbuzné (chuťově samozřejmě zas trochu jinde, ale dejme tomu) - virginie, perique, orient.

Žádné komentáře:

Okomentovat