neděle 14. listopadu 2010

Peterson Spigot Rustic XL 26

Další petersonská spigotka, kterou jsem pořídil nedlouho poté co jsem se vrátil z Irska. Shodou okolností úplně stejné provedení jako ta spigotka XL15, kterou jsem si odtamtud přivezl. Jako členovi Stanislaw Pipe & Cigar klubu mi přišel dopis že v rámci vánoční akce budou velké slevy na vybrané produkty (už nevím přesně, myslím že u některých až o 40%). Jak se říká v té povídce „nechci slevu zadarmo“, na to jsem se zkrátka musel jít podívat. Prohlížel jsem, hledal, až jsem narazil na tuhle spigotku.


Asi už byla na skladě velmi dlouho – náústek úplně žlutý, stříbrné kování mělo velmi tmavou patinu a bylo vidět že na jednou místě je lehce promáčknuté (asi někomu spadla na zem, kdoví), na tom minimu hladkého prostoru na dýmce byl jeden kyt nahoře na hlavičce a dokonce dva kyty na plošce s označením dole na krčku. Když jsem viděl původní cenu, říkal jsem si že to je vážně nesmysl, ale s tou velkou slevou se to cenově dostalo na úroveň 100 EUR, za které jsem v Irsku koupil XL15, to už stálo za úvahu. Vrtání bylo zcela v pořádku a ta dýmka byla opravdu velice lehoučká, ještě chvíli jsem ji prohlížel, zkoumal, až jsem si řekl že sice má pár vad na kráse, ale tahle dýmka prostě má charakter.

Tomáš Mahovský byl tak hodný a ujal se jejího přeleštění a opravdu, nakonec z té neutěšené zašlé chudinky vylezla moc pěkná dýmka. V řadě dýmek Sherlock Holmes se tenhle tvar jmenuje Hansom, což je (pokud tedy nejde o postavu, ale nemůžu si vybavit že by taková byla, třeba mě někdo opraví) taková ta typická dvoukolá bryčka tažená koněm, dá se říct někdejší taxík. Při troše představivosti by tu možná nějaká podobnost byla, dejme tomu.


Náústek je ebonitový, zakončený stříbrným kováním s prostorem na 9mm filtr. Zjistil jsem také, že jsou náústky na XL26 a XL15 úplně stejné, patrně v rámci zjednodušení výroby. Jde o spigot, takže tentokrát žádné čepy, usazení náústku jde kov na kov. Kuřácké vlastnosti velmi dobré, občas se ke dnu trochu rozpaluje, ale to je asi dáno tím tvarem jak se směrem dolů zužuje. Kouřím z ní latakie, bez nějakého bližšího určení.

Žádné komentáře:

Okomentovat