sobota 20. listopadu 2010

Ser Jacopo - Modica

Modica je nižší řada dýmek Ser Jacopo, oproti svým "dospělým" sestřičkám jsou tyhle dýmky výrazně levnější. Obvykle bývají pískované nebo rustikované, sem tam se objeví nějaká hladká. Co se týká velikosti, většinou jde o dýmky středně velké. Značení není typické stříbrné "J", ale korálová tečka. Pokud jde o název Modica, je to zřejmě podle stejnojmenného města na samém jihu Sicílie. Je to pouze má domněnka, ale dávalo by to smysl, např. Peterson také pojmenovává dýmky podle irských hrabství, měst, řek, ulic apod.


Tuhle dýmku jsem pořídil na ebay před třemi lety a vyšla mě tenkrát velmi levně, myslím že něco kolem 50 EUR. Takový klasický, zdánlivě dunhillovský tvar s velikostí 4. Povrchová úprava je zajímavá - hlavička je opískovaná, krček je hladký a celé je to nalakováno načerno. Sedlový náústek je z akrylu a korálovou tečku má na straně (na rozdíl od Dunhilla, který mívá svou bílou tečku nahoře). Jde o bezfiltrovou dýmku, takové mám nejradši.


S volbou tabáku jsem velice dlouho váhal. Jednu chvíli jsem uvažoval o tom zda si tuhle dýmku nenechat na soutěže, ale kotlík má dole příliš úzký, soutěžním dusátkem nedosáhnu až úplně na dno. Nakonec jsem si ji nechal na anglický tabák Condor (zelený), tahle mýdlová dobrota se v ní dobře zabydlela. Condor sice nekouřím příliš často a raději jej mám z pěnovky, ale když si chci užít tu intenzivní chuť opravdu naplno, pak sáhnu právě po téhle dýmce.

Žádné komentáře:

Okomentovat