neděle 6. února 2011

Bromden - Big Red Bent

Autorem této dýmky je můj kamarád Leopold "Bromden" Trdý a věnoval ji do dobročinné aukce na loňském celorepublikovém srazu pipE-clubu Dýmka.net v Javorníku. Bromdenovky jsem již měl čtyři a co bych neudělal pro to, abych se stal jedním z jejich největších sběratelů - samozřejmě jsem ji vydražil. Té dýmce říkám "big red bent" (česky "velká červená bentka", ale už to nemá takový zvuk). Je to takový ten typ dýmky co velký je a zároveň není. Na jednu stranu je to relativně krátká a podsaditá dýmka, ale zároveň je to poměrně velký kus dřeva s velikostí kotle, jež není zrovna zanedbatelná (zhruba na úrovni dunhillovské pětky).


Mořená je na červenohnědou barvu, která se k tomu tvaru myslím velice hodí. Kresba jde do poměrně pěkného straight grainu, najde se tam pár nedokonalostí, ale to se zkrátka nedá nic dělat, nikdo není dokonalý. Náústek je akrylový s bezfiltrovým čepem (moje oblíbená kombinace). Krček dýmky zdobí stříbrný kroužek a pod ním je zespodu vyražena značka LT. Nevážil jsem ji, ale na tu masu dřeva mi přijde velmi lehká. Navíc se dá hezky zavěsit v puse a opřít o bradu, pracovní dýmka jak vyšitá.


Výběr tabáku složitý nebyl - z kotlů téhle velikosti rád kouřím Hal O' The Wynd od Rattray's. Nepočítal jsem to přesně, ale myslím že zrovna na Hal mám těch dýmek nejmíň deset. Pro mě je to takový "denní chleba", co se dá kouřit pořád. Hal vlastně má v pozadí takovou jakoby "chlebovitou" příchuť, tím to možná bude...

Žádné komentáře:

Okomentovat