pátek 11. února 2011

Savinelli - Linea Artisan II

Možná se zdánlivě opakuju, protože jsem o Savinelli Artisan již psal, ale jedná se o jinou dýmku téže řady. Tvarové značení zde chybí, takže se to v textu poněkud těžko rozlišuje. Získal jsem ji na již zmiňovaném javornickém srazu, kam ji do dobročinné aukce věnoval president pipE-clubu Fénix. Už jsem měl vlastně vydraženou bromdenovku a zakoupenou brogovku, ale tahle artisanka se držela cenově tak nesmyslně nízko, že se jejímu nákupu prostě nedalo odolat.


Ve srovnání s tou předchozí je tu spousta společných znaků - dlouhé dřevo, velký kotel, moření dočervena, moc hezká kresba straight grain. Opět nechybí akrylový náústek s čepem na 6mm filtr. Na tak velkou dýmku je až překvapivě lehká. Není tedy dělaná na delší držení mezi zuby, ale náústek je dělaný tak, že se drží velice pohodlně a na chvíli se udržet dá.


Za zmínku stojí tvar hlavičky, který není dokulata, ale nezvykle do oválu, což je na fotce výše snad vidět. Také je vidět jak je zdařila posazená do dřeva - po straně straight grain, navrchu ptačí očka, tomu skutečně není co vytknout.

Nad vhodným tabákem jsem v tomto případě váhal víc jak měsíc. Říkal jsem si, že na Royal Yacht je příliš velká a na Hal O' The Wynd mám dýmek dostatek, takže nakonec jsem pro ni vybral Peterson Sherlock Holmes, který jsem v loňském roce po zhruba dvouleté pauze opět začal pravidelně kouřit.

Žádné komentáře:

Okomentovat