čtvrtek 3. února 2011

Nevill - Big Bent

Moje první dýmka z workshopu u Honzy Kloučka. Vzpomínám si, že původně jsem měl ideu, že bych se pokusil vykrouhat takovou ostřejší bentku. To nevyšlo, Honza v té době nevrtal až tak strmý úhel, takže základ byl o něco mírnější. Protože nejsem zrovna manuálně zručný, tak jsem si říkal že by to mohlo být něco jednoduchého, třeba takový velký bent poker. Brousil jsem a brousil, Honza pak na to koukal a prohlásil že to je blbost a zbrousil mi to na normální spodek kulaté bentky.  


Nezapomenu jak jsem brousil a brousil a už jsem měl pocit že jsem zase něco zvoral a volal jsem Honzu o pomoc. Ten to vzal do ruky, hrozně se u toho šklebil, nějak to po mně zase opravil, poradil jak dál a nechal mě ať si na tom zase chvíli něco brousím. Nakonec z toho vyšla poměrně hezká dýmka, skoro bych si na ni nechal vyrazit logo JanPipes, ale přece jsem na ní nechal čas jednoho pracovního dne a dále pak svoji vlastní krev (jak jsem "šikovný", trochu jsem si osmirkoval kloub na palci, sám nevím jak se mi to povedlo) a pot. Do trojice by měly patřit i slzy a je pravda že mě téměř dojalo že z toho ve výsledku skutečně byla hezká dýmka, ale až tak moc dojatý jsem z ní zase nebyl. Ale udělalo mi to velkou radost, to každopádně. Výroba dýmek vypadá na první pohled jako sranda, ale je to dřina, nic jednoduchého. O to větší respekt mám ke každému, kdo dovede vyrábět pěkné dýmky.


Zpět k téhle dýmce - je to velký kus dřeva, velikostně zhruba jako Peterson House Pipe. Namořil jsem ji na takovou oranžovo-červenou barvu, přišlo mi že se to k té dýmce hodí. Dřevo vyšlo myslím docela pěkně, po stranách jsou krásná očka. Náústek je ebonitový s filtrovým čepem. Je to takový dýmka na více než dvě hodiny kouření. Cpu do ní virginie a rád si ji beru do hospody na nějaké sportovní přenosy nebo na akce kam se mi nechce tahat více dýmek a vím že to bude na delší dobu. 

Závěrem ještě jednou zaslouží velký dík Honza za svou trpělivost a ochotu podělit se o své výrobní know-how a v neposlední řadě také Lucka za to, že mi tu dýmku vyhladila a zarovnala. A také dík za to, že se mě opakovaně pokoušela naučit jak brousit dýmku na kotoučku, ale holt mi asi není dáno, zvlášť ten přechod mezi krčkem a hlavičkou, to opravdu nezvládám. Zkrátka jsou lidé co dýmky umí vyrábět, já zase patřím k těm druhým, co z nich (snad) umí kouřit...

Žádné komentáře:

Okomentovat