pátek 17. září 2010

JanPipes - Vesuv

Pokud se nemýlím jde o druhou "velkou" dýmku co jsem koupil od Honzy Kloučka. Název Vesuv napovídá že jde o variaci na tvar vulkánu, ovšem tentokrát ve velice strmém úhlu, takže výsledkem je taková visací dýmka. Na tom tvaru Honza dost zapracoval, myslím že jsem nic podobného u konkurence neviděl. První nám přinesl ukázat koncem roku 2008. Krásné dřevo, kresba straight grain, měl jsem k tomu jedinou připomínku že se mi špatně drží, protože do toho horního ohybu mezi krčkem a hlavičkou se mi zkrátka nevejde palec. Honza ovšem bere veškeré náměty a připomínky velice vážně a co se nestalo, nedlouho potom jsme měli v Praze vánoční sraz a mezi novými dýmkami JanPipes se tam objevila i tahle.


V podstatě ten samý tvar jako u té předchozí, jen tam udělal víc místa na palec. Tomu se zkrátka nedalo odolat a po chvíli přemýšlení jsem ji koupil.

Na tu velikost není nijak zvlášť těžká, je to takový ten typ dýmky vhodný ke čtení nebo práci u počítače, prostě se zavěsí a člověk o ní skoro neví. Náústek je z akrylu s čepem na 9mm filtr, zakončen je stříbrným kroužkem. Na dřevěnou aplikaci, která nastavuje krček dýmky, bylo použito zebrano.


První volbou tabáku byl můj oblíbený GLP Telegraph Hill, nicméně ukázalo se že je to příliš velký kotel a že Telegraph Hill je silnější než se na první pohled zdá a v takovém množství už zkrátka začíná tlačit. Takže druhou jasnou volbou byl Hal O' The Wynd od Rattray's, u toho mám vyzkoušené že mu velké kotle opravdu sedí. 

Žádné komentáře:

Okomentovat