středa 8. září 2010

Peterson Kapruf 260

Tuhle dýmku jsem koupil na ebay z Německa – je to zhruba 30 let stará Petersonka, nekouřená (tedy v době jejího nákupu), někomu se celá ta léta válela v šupleti. Řada Kapruf se snad už ani nevyrábí, vyznačuje se tmavě hnědou barvou a pískovanou povrchovou úpravou. 


Konkrétně tenhle tvar 260 je také něco dávno zapomenutého, nikde jsem to neviděl prodávat. Je to rovná a velice útlá dýmka, samozřejmě bezfiltrová (jinak by takový tvar ani nebyl možný). Má velmi tenké stěny, krček je takový placatý a zespoda má dlouhou rovnou plošku, takže se dá bez problému postavit na stůl. Nebýt p-lip náústku a velkého písmene „P“, tak by člověk skoro řekl že jde o něco z dílny Dunhill. S Dunhillem je tu ještě jedna podobnost – chladič v podobě takové hliníkové trubičky s jakoby jehlovým zakončením. Chladič jde z náústku přímo do hlavičky a vytvářím tím jakoby uzavřený okruh, takže by se díky tomu neměl kondenzát dostávat do krčku. Zda je ten "inner tube" původní či ne bohužel netuším, prodejce o ní neměl žádné informace a  u Petersonů mi na můj dotaz bohužel neodpověděli. Ale nevadí, beru to jako sběratelský kousek a svým způsobem i takovou kuriozitu.


Jinak je to vlastně jediná rovná dýmka s p-lipem v mé sbírce. P-lip náústek mi sice nevadí, ale nedá se říct že bych jej nějak vyhledával, dávám přednost klasickému "fish-tail" náústku. U rovné dýmky mi připadá že když to vezmu do zubů, trčí ta dýmka jakoby o něco výše než jsem zvyklý, přijde mi to takové lehce nepříjemné, kouřím ji raději z ruky. Ale nechci nějak generalizovat, třeba se to týká jen tvaru této dýmky (ten náústek je tenčí než je u Petersona obvyklé) a nebo je to možná problém mého chrupu s takovým náústkem, že to nedovedu držet mezi zuby jinak, kdoví. Ale zas tak zásadní problém to není, tento drobný nedostatek bohatě vynahrazuje výbornými vlastnostmi při kouření.

Kouřím z ní latakie, v poslední době Balkan Mixture od Gawith Hoggarth nebo můj oblíbený Accountant's Mixture od Rattray's.


Žádné komentáře:

Okomentovat