úterý 21. září 2010

Oldřich Jirsa - Moby Dick

Tuhle dýmku jsem kupoval v prodejně Delamott. Vlastně jsem tam původně šel kupovat tak jednu nebo dvě plechovky tabáku. Nicméně mají tam velký výběr dýmek, tak jsem se samozřejmě musel podívat. Pan majitel byl velice ochotný, a že by mi i dal slušnou slevu, zvláště pokud by šlo o dýmky od mistra Jirsy. Hned mi tam vyskládal na pult tři krabice jirsovek, tak jsem prohlížel a kochal jsem se. Některé byly vcelku pěkné, některé doslova krásné, ale ne necítil jsem takové to správné zajiskření, když mě ta dýmka něčím zaujme, pak ji vezmu do ruky a cítím "jo, to je ona!". Pan majitel tam stále hrabal pod stolem a vytáhnul další krabici a z ní Moby Dicka se slovy "A už máte ve své sbírce místrovu klasiku?" A to byla přesně ta pravá, tahle velrybka mi zaplula do ruky a už jsem věděl, že bez ní neodejdu. Tak jsem si povzdechnul nad další dírou do účtu, optal se zda mohu platit kartou a spokojeně odkráčel s novou jirsovkou, tehdy v pořadí už třetí. 



Velikost je řekněme střední, kotel dýmky je umístěný se sklonem, což mi zpočátku dělalo trochu problémy, ale zvyknul jsem si. Náústek je ebonitový na 9mm filtr, zdobený typickým briarovým proužkem a Jirsovým znakem OJ. Jako značení kvality je tam vyražen trojúhelník se třemi hvězdičkami, což je myslím taková střední třída. Kresba se myslím vydařila, po stranách ptačí očka, na vršku a zespoda hezky pruhovaná, jak je vidět na fotce níže.


Na téhle dýmce mám rád, že ji nemusím až tak úplně pevně držet v zubech, ale nechám ji jen kousek poklesnout a už ji mám pěkně opřenou o bradu. Ideální např. k práci na zahradě, zejména když v létě létají takové ty otravné malé mušky, latakiový kouř je spolehlivě odpuzuje. Začal jsem ji zakuřovat zeleným Caledonianem, ten už se k nám ale bohužel nedováží (a je klidně možné že se již ani nevyrábí), takže na řadu přišly jiné latakie, podle toho co mám zrovna otevřené, např. Accountant's Mixture od Rattray's nebo Balkan Mixture od Gawith Hoggarth. 

Žádné komentáře:

Okomentovat