úterý 28. září 2010

Karel Krška - rhodesian

Moje druhá krškovka kterou jsem koupil od pana Hingara v Království dýmek ve Štěpánské. Je to taková variace na rhodesian, možná že to není tvar vyloženě typický pro Karla Kršku, tedy ne na první pohled, ale myslím že přesto jasně nese jeho rukopis.


Je to poměrně velký kus dřeva. Ta dýmka vlastně není ani tak velká jako spíš široká, hlavička má celkový průměr 6,5 cm. Samotný kotel je přitom takové střední velikosti, mohl by klidně být o něco širší, místa by tam bylo víc než dost, ale i takhle to má něco do sebe.


Kresba vyšla poměrně pěkná, po stranách straight grain, na vršku a spodku ptačí očka, vlastně jsem na ní přes tmavou barvu nezaznamenal ani žádné viditelné kazy či kyty, nedá se tomu nic vytknout. Na spodku je taková ploška díky které se dá dýmka pěkně postavit bez potřeby nějakého stojánku. Náústek je ebonitový, z jednoho kusu včetně čepu na 9mm filtr.


Stejně jako s Krškovým bulldogem jsem i u téhle dýmky měl problémy s napalováním kolem kouřového kanálku, teď ji po vybroušení kotle a natření zakuřovací pastou opět opatrně zakuřuju, snad už to bude dobré. Od začátku z ní kouřím Chocolate Flake od Samuela Gawitha nebo v poslední době Bob's Chocolate Flake od Gawith Hoggarth, podle toho co mám zrovna otevřené.

Jeden soused o téhle dýmce v hospodě kdysi prohlásil že vypadá jako UFO a nebo tak trochu jako vesmírná loď Enterprise :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat