středa 8. prosince 2010

Karel krška - klubová dýmka 2010

Když už mám takhle hezky za sebou sérii klubových dýmek pipE-clubu Dýmka.net, rozhodl jsem se že přidám tu (prozatím) poslední v řadě, a sice tu letošní. Vždy byl vybírán nějaký český pipemaker (a že už nám jich nezbývá tolik, pokud se nebudeme chtít opakovat) a kolegům se nakonec povedlo přesvědčit Karla Kršku. Ten sice vyrábí v podstatě jenom freehandy, ale s výrobou klubovek souhlasil s tím, že podrží ten základní tvar a na spodku udělá takovou tu svoji typickou hranku, vždy trochu jinak, takže každá dýmka bude unikát.


Tvar byl vybrán takový typicky "krškovský", tedy mohutná baculatá dýmka, lehce zahnutá. Na výběr bylo dáno provedení světlé a tmavé, filtrové a bezfiltrové. Já si vybral světlé provedení bez filtru. Na dýmce samozřejmě nemohla chybět taková ta Krškova typická "armatura" - duralové kování na krčku dýmky a na náústku. Zespoda je na tom kování také výrobní číslo dýmky, v mém případě 19/63. Náústek je to jediné k čemu mám vyloženě výhrady - je dělaný z jednoho kusu ebonitu včetně čepu. Je to takové hodně old-school, ale nemůžu říct že zrovna praktické. Další zvláštností náústku byl neobvykle silný skus. Dýmek mám už relativně dost včetně dvou krškovek, ale na žádné nebyl takhle silný skus. Tenhle problém naštěstí nebylo těžké vyřešit - poprosil jsem Tomáše Mahovského aby mi to trochu obrousil a už to je v nejlepším pořádku.


Při výběru tabáku nakonec došlo na Samuel Gawith Cannon Plug, je to trochu silnější virginie s aromatizací co připomíná babiččino toaletní mýdlo. Plug je druh zpracování kdy je tabák slisován do kvádru a pak už člověk potřebuje jenom ostrý nůž aby si jej mohl sám nařezat na plátky. Zvláštní je, že ač by Plug měl být stejný jako Flake (s tím rozdílem že Flake už je nařezaný na plátky od výrobce), obvykle se od sebe dost liší a Plug většinou bývá chuťově o něco silnější a plnější. U Samuela Gawitha mám tuto zkušenost např. s Full Virginia nebo s Grousemoorem.

Žádné komentáře:

Okomentovat