pátek 24. prosince 2010

Michal Novák - olivový poker

Jsou tu opět Vánoce, tak sem dám jednu novou dýmku, kterou jsem si nedávno sám sobě nadělil a zvolil jsem si ji za letošní vánoční dýmku, tedy novou dýmku kterou si v poledne zapálím u nás v hospodě. Ano, další kousek od Michala Nováka a je to "pro změnu" další poker. Stále se snažím opakovat, že Michal je velice všestranný výrobce dýmek, umí všechny možné tvary. To jen aby to nevypadalo že vyrábí pouze pokery, jak by se mohlo zdát z mé sbírky. Poker je v poslední době můj velice oblíbený tvar a v případě této dýmky byl lákavý nejen tvar, ale i druh dřeva - tentokrát žádný briar, je vyrobena z olivového dřeva.


Oliva je poměrně zajímavá alternativa vůči tradičnějšímu briaru, má vcelku srovnatelné vlastnosti. V poslední době se olivové dýmky začínají objevovat mnohem častěji. Tahle byla vyrobena z krásného kousku dřeva, jehož původ je obestřen tajemstvím, které nesmím vyzradit. Ale o to větší má pro mě hodnotu.

Je to větší kousek dřeva, tak akorát do ruky. Kotel má velikost zhruba dunhillovské pětky. Náústek je akrylový s 9mm filtrovým čepem. Krček dýmky je ozdobený stříbrným kroužkem. Mezi zuby se dá držet docela dobře a na stole stojí naprosto stabilně. Dnes jsem z ní kouřil zatím podruhé, ale zdá se že kuřácké vlastnosti jsou velmi dobré.


Jako tabák do této dýmky jsem nakonec "pro změnu" vybral Rattray's Hal O' the Wynd. Je to taková hezká dýmka ze světlého dřeva, do toho se virginie rozhodně hodí.

Jinak před chvílí jsem se vrátil z hospody, po dvou dýmkách, několika pivech a smršti panáků jíž se nedalo uniknout i přesto, že jsem se odhlašoval. Ale i tak se cítím v pohodě, bude to asi takové to kouzlo Vánoc, v tuhle dobu jsem už v hospodě zvládnul ledacos, ale ještě nikdy mi nebylo blbě...

Přátelé, přeji Vám veselé Vánoce a hlavně hodně klidu a pohody!

Žádné komentáře:

Okomentovat