sobota 7. srpna 2010

Oldřich Jirsa - moje první "opravdová" dýmka

Oldřich Jirsa - Asi dva měsíce potom, co jsem začal kouřit dýmku, mě napadlo, že bych měl těch dýmek mít víc, protože jednu přece nemůžu kouřit víckrát a stále jsem se ještě po dýmce "dokuřoval" cigaretami. A pochopitelně jsem měl takové zvláštní nutkání koupit si nějakou pěknou a pořádnou dýmku.


V Brně jsem tedy po škole zavítal do trafiky Valmont na Masarykově ulici, když se sejde po schodech dolů, mají tam jednu místnost vyhrazenou dýmkám. Vybíral jsem dost dlouho, hlavně podle tvaru a podle toho jak mi ty dýmky seděly v rukou, nakonec jsem zvolil tuhle bentku od pana Jirsy. Je taková krásně baculatá, moc příjemná do ruky.

Abych ji tedy jen nechválil, nutno říct že kresba dřeva je na ní dost divoká, s tím si v mistrově dílně patrně nelámali hlavu a jak se přířez vešel do stroje, tak to zkrátka dopadlo. Ale i přesto, je to slušná dýmka, dodnes z ní kouřím Samuel Gawith Full Virginia Flake.


Na obrázku výše je šikovný skládací stojánek, které vyrábí Dušan Doubek. Koupil jsem jej v dýmkařství v Dlouhé.

Žádné komentáře:

Okomentovat