pátek 27. srpna 2010

JanPipes - Cyklos Rustic

Bylo, nebylo, jednoho dne jsem se nechal zlákat na workshop do dílny Honzy „JanPipes“ Kloučka. Ač nejsem zrovna příliš manuálně zručný, povedlo se mi tam dokonce s velkou pomocí od Honzy a Lucky vyrobit jednu dýmku, ale o té budu psát později.

Tuhle dýmku tam měl Honza mezi rozdělanými a víceméně hotovými a jak mi padla do ruky, věděl jsem že ji už nepustím a hned jsem ji koupil. Vlastně jsem ji koupil tak rychle, že tam Honza ani nestačil vyrazit značku JanPipes, ale výrobce se přesto pozná dle intarze v náústku myslím že i ten styl dýmky a ručně dělaný rustik hodně napovídá.



Cyklos je důkazem toho, že geniální věci často vznikají náhodou či improvizací. Unikátní je na něm to, že jde o rovně vrtanou bentku. To spojení „rovně vrtaná bentka“ je samo o sobě nesmyslné, ale u této dýmky tomu tak skutečně je! Honzovi u té dýmky původně zamýšlený tvar nevyšel – měla to asi být bentka, ale vlastně to na bentku vyšlo málo zahnuté a nějaký mírně zahnutý náústek ke krátkému krčku a kulaté dýmce…asi by to i bývalo šlo, ale to by bylo moc jednoduché, to by nebyl Honza aby si něco nevymyslel. Výsledek je takový, že na náústku je nastavena briarová aplikace, která v podstatě prodlužuje krček do většího úhlu a umožňuje tak umístění zahnutého sedlového náústku. A tak rovně vrtaná bentka spatřila světlo světa…



Je to taková příjemná dýmka co se dá pěkně zavěsit za zuby a člověk o ní skoro ani neví – přestože je na ní dost dřeva, je lehoučká a výborně vyvážená.

Kouřím z ní od samého začátku tabák Samuel Gawith Grousemoor (nebo v poslední době podobné tabáky jako Cannon Plug či RB Plug), je to taková mýdlová virginie, skvělá na chvíle když mám chuť na nějaký trochu aromatičtější tabák.

Žádné komentáře:

Okomentovat