neděle 8. srpna 2010

Oldřich Jirsa - bent rhodesian

Oldřich Jirsa - Zhruba měsíc potom, co jsem si kupoval první jirsovku, jsem se během vánočních nákupů (den před Vánocemi, jak jinak) poprvé zastavil v Království dýmek ve Štěpánské. Je to takový malinkatý obchůdek vyskládaný dýmkami a tabákem až do posledního centimetru, příjemně to tam voní dobrým tabákem. Zvenku je poměrně nenápadný, prošel jsem celou ulici tam a vůbec jsem si jej nevšiml, až když jsem se zklamaně vracel zase zpátky tak najednou koukám že tam je. Napadlo mě, že bych si mohl udělat radost a po těch vánočních výdajích dát nějaký ten dáreček sám sobě.



Měl jsem spadeno na tvar rhodesian, prohlížel jsem si jich několik, v nejužším výběru nakonec byly petersonka a jirsovka, obě takřka stejné, jirsovka to u mě nakonec vyhrála. Nejsem si už přesně jistý čím, asi že byla voskovaná a přišlo mi to příjemnější do ruky než lakovaná petersonka. A možná taky tím že jsem v té době neměl moc peněz a petersonka se cenou blížila ke dvěma tisícovkám. Každopádně volba padla na ni.



Zakuřoval jsem ji tabákem Mac Baren Mixture - Scottish blend (tím jsem vlastně zpočátku zakuřoval skoro všechny své dýmky), pak jsem v ní kouřil různé tmavé aromatiky - Mac Baren Black Ambrosia, Black and Bright, posléze jsem našel aromatik, který mi vcelku vyhovoval - Peterson Luxury Blend. Ten se sem ovšem přestal dovážet, tak jsem z ní kouřil jiné aromatiky, v poslední době nejvíce tabáky s příchutí javorového sirupu jako Cornell & Diehl Autumn Evening nebo Pipeworks & Wilke Vermont Maple Cavendish. Ta chuť a vůně mi tak trochu připomíná dětství strávené ve Státech, ty jejich lívance s javorovým sirupem...

Žádné komentáře:

Okomentovat