středa 25. srpna 2010

Michal Novák - poker

S Michalem Novákem jsem se seznámil na pražských srazech dýmka.net, kam ho přivedl Honza Klouček. Je to novinář, fotograf, dlouholetý a zkušený kuřák dýmky, člen Akademie internationale de pipe a v posledních letech také výrobce dýmek. Michal dělá freehandy a takové různé variace na klasické tvary, ale vždy si tam dá něco svého, něco netradičního.


Více dýmek z jeho produkce jsem měl možnost vidět na loňském Mistrovství světa družstev v maďarském Debrecenu, kde jsme společně soutěžili za Slovenský národní tým (za ČR soutěžit nemůžeme, protože dýmka.net není v té "správné" dýmkařské asociaci, ale to je dlouhá a zamotaná historie). Michal tam měl prodejní stánek společně s Honzou Kloučkem a Tomášem Mahovským. Nejvíc se mi líbila právě tato pokerka se zakulaceným vrškem. Znovu jsem si ji prohlédl a ohmatal nedlouho potom na Třebíčském kouření v Dalešicích (náhradní prostory konání z důvodu rekonstrukce třebíčského zámku), nějakou dobu jsem o tom přemýšlel až jsem se s Michalem dohodl na srazu že ji od něj koupím.


Vlastně jsme se domlouvali že mi ji přiveze na sraz až někdy v lednu, ale pak mi několik málo dní před vánocemi poslal zprávu zda bych si nechtěl nadělit dárek už teď, slovo dalo slovo a sešli jsme se na metru poblíž jeho bydliště, v zašli na kafe do čínské restaurace co tam je, popovídali si o dýmkách, tabáku, životě a tak vůbec a nakonec završili dohodnutý obchod.

Je to filtrová dýmka se stříbrným kroužkem a akrylovým náústkem, za zmínku stojí příjemně tenký skus, na tom si Michal nechává záležet. Naprosto stabilně stojí na stole, je příjemná do ruky a bez problému se dá držet i v zubech. Kouřím z ní Dunhill Royal Yacht.

2 komentáře: