pondělí 16. srpna 2010

Bromden - bent rustic

Tuhle krásnou dýmku mi vyrobil a věnoval kamarád a kolega z PPNSD (První pražský námořní spolek dýmkařský) Leopold „Bromden“ Trdý. Polda je hrozně šikovný a pořád mu říkám že by se spíš než advokacii měl věnovat výrobě dýmek, protože dělá opravdu krásné kousky. Mám dojem že každá jeho dýmka je zas o něco lepší. Polda nám postupně každému ze spolku začal vyrábět klubovou dýmku, takovou která by každému přímo seděla, což u mě bylo relativně jednoduché – velkou, bezfiltrovou, spíše rustikovou bentku, jen zbývalo počkat až se na to najde správný kus dřeva a hlavně trocha času.


Tahle dýmka byla dodělána na workshopu u Honzy "JanPipes" Kloučka. Polda už ten tvar do značné míry měl vybroušený, ale potřeboval ještě dodělat povrchovou úpravu a dát tam stříbrný kroužek (a ten kroužek tam samozřejmě naklepal zcela sám!). Jako povrch zvolil takový hrubý rustik, který mu předvedl Honza (vlastně jestli se nepletu tak Honza na té dýmce rustikoval takové ty kritické části kolem krčku). Na první pohled to vypadá snadno, ale žádná sranda to není – Honza na to má takové zvláštní trojzubé rydlo, tím se do toho povrchu tak nějak bodne, zareje, otočí a jakoby vylomí. Všechna čest, já bych si tím bodcem asi propíchnul ruku. Polda za ten den dělal ještě další jednu nebo dvě dýmky, tuhle vlastně dodělával nakonec. Pak už jsme se museli pomalu vydat na vydatnou hostinu do černokosteleckého pivovaru, ale další den jsme ještě zajeli k Honzovi do dílny na snídani a Polda ji tam stačil dodělat a při odjezdu mi ji slavnostně předal.


Ten hrubý rustik je velice příjemný do ruky, náústek je z akrylu a dýmka není na tu velikost nijak zvlášť těžká, takže se dá krásně držet v zubech. Kouřím z ní Rattray’s Hal O‘ The Wynd, ten mi nějak nejvíc chutná z větších kotlů. 

Žádné komentáře:

Okomentovat